در این قسمت از آموزش جیرا میخواهیم به توضیح درباره میزکار جیرا بپردازیم. میزکار جیرا در کنار کلید پروژه ها در نوار ابزار نرم افزار جیرا قرار دارد. با کلیک بر روی این کلید دو گزینه برای شما نمایان میشود. گزینه اول نمایش میز کار سیستم که با انتخاب آن شما به میز کار پیش فرض سیستم منتقل میشوید. دقت داشته باشید که اگر شما میزکار جدیدی برای خود ایجاد کرده باشید این میزکارهای ایجاد شده در این قسمت برای شما لیست میشوند.

گزینه بعدی “مدیریت میزهای کار” است که با کلیک بر روی این گزینه شما به قسمت مدیریت میزکارها منتقل میشوید و در این قسمت میتوانید به ویرایش و شخصی سازی میزهای کار خود بپردازید.

مدیریت میزهای کار

همانطور که گفته شد این صفحه برای شخصی سازی و ویرایش میزکارهای شما در نظر گرفته شده است. در بالای این صفحه دو گزینه وجود دارد که اولین گزینه ایجاد میزکار جدید میباشد و گزینه دوم بازگشت به حالت پیش فرض.

با کلیک بر روی گزینه ایجاد میزکار جدید شما به صفحه ایجاد میزکار جدید منتقل میشوید. در این صفحه شما میتوانید با وارد کردن نام و توضیح خلاصه ای از میزکار و تعیین وضعیت اشتراک گذاری میزکار جدیدی برای خود ایجاد کنید. قسمت بعدی در صفحه مدیریت میزهای کار گزینه بازگشت به حالت پیش فرض است که با کلیک بر روی این گزینه و تایید آن تمام میزکارهای شما حذف شده و میزکار شما به حالت پیش فرض اولیه بازمیگردد پس در استفاده از این گزینه دقت کنید.

در قسمت پایین صفحه مدیریت میزهای کار در سمت راست صفحه گزینه هایی برای مشاهده میز کارهای مورد نظر وجود دارد، علاقمندی ها که میزکارهایی که شما با علامت ستاره به علاقمندی های خود اضافه نموده اید را نمایش میدهد، متعلق به من تمام میزهای کار شما را نمایش میدهد، درخواست های متداول میزکارهایی که شما به صورت متداول استفاده می کنید به ترتیب میزان استفاده لیست میشوند و گزینه جستجو نیز امکان جستجوی میزکار مورد نظرتان را در اختیار شما قرار میدهد.

ویرایش میزهای کار

در روبروی هر یک از میزهای کار شما چند علامت وجود دارد که برای جابجایی میزکار به رده مورد نظر شما در لیست استفاده میشود، با انتخاب گزینه اول میزکار مورد نظر شما به بالاترین رده لیست منتقل میشود، با گزینه دوم یک خانه به بالا حرکت میکند و با گزینه سوم یک رده به پایین میرود و با گزینه چهارم به پایین ترین رده در لیست منتقل میشود. اما گزینه پنجمی هم وجود دارد و همانطور که از ظاهر چرخ دنده ای آن آشکار است این گزینه برای تنظیمات میزهای کار است. با کلیک بر روی آن سه گزینه برای شما نمایان میشود.
گزینه ویرایش شما را به صفحه ویرایش میزکار میبرد که میتوانید اطلاعات اولیه ای که در هنگام ایجاد میزکار وارد نموده اید تغییر دهید و ویرایش کنید، گزینه دوم میزکار مورد نظر شما را حذف میگردد.
و در آخر با انتخاب گزینه کپی نیز شما به صفحه ایجاد میزکار جدید منتقل میشوید با این تفاوت که در این صفحه تمام اطلاعات میزکار انتخابی شما وجود دارد و در واقع شما قادر خواهید بود میزکاری با همان خصوصیات ولی با نامی دیگر ایجاد نمایید.

امیدوارم این قسمت از آموزش میزکار جیرا برای شما مفید واقع شده باشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *