در این قسمت میخواهیم به توضیح در مورد روش اسکرام(Scrum) بپردازیم و مزایا و معایب آن را بیان کنیم و به
بررسی این روش بپردازیم.

اسکرام چیست؟

اسکرام زیر مجموعه ای از مدیریت پروژه چابک است و یکی از محبوب ترین چهارچوب های فرآیند برای پیاده سازی میدیریت چابک است. این روش یک مدل توسعه نرم افزاری تکرارشونده است که برای توسعه نرم افزاری و محصولات پیچیده به کار میرود. تکرار های با طول ثابت، که اسپرینت(Sprint) نامیده میشوند و یک تا دو هفته به طول می انجامند، به تیم این اجازه را میدهد که محصول و یا نرم افزار را با یک ریتم و آهنگ معمول تولید کنند. در پایان هر اسپرینت، سهامداران و اعضای تیم جلسه ای برگزار میکنند تا گام های بعدی را برنامه ریزی کنند.

این روش از مجموعه نقش ها، مسئولیت ها و جلساتی که هیچگاه تغییر نمیکنند پیروی میکند. برای مثال، اسکرام چهار مرحله برای تشکیل هر اسپرینت دارد: برنامه ریزی اسپرینت، جلسات ایستاده روزانه (جلساتی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه)، نسخه آزمایشی اسپرینت و مرور اسپرینت. در طول هر اسپرینت، تیم از نمونه های بصری مانند تخته شرح وظایف یا نمودار روند پیشرفت پروژه و دریافت بازخورد افزایشی استفاده میکنند.

تولدجف ساترلند(Jeff Sutherland) در سال ۱۹۹۳ فرآیند اسکرام را با برداشت اصطلاح “اسکرام” از یک مقاله مقایسه ای که در سال ۱۹۸۶ توسط تاکوچی(Takeuchi) و نوناکا(Nonaka) تألیف شده و در بازبینی کسب و کار هاروارد منتشر شده بود ایجاد کرد.

در این مقاله، تاکوچی و نوناکا تیم های با عملکرد بالا و عملکرد متقابل را در چیدمان اسکرام که توسط تیم های راگبی استفاده میشد با هم مقایسه کردند. زمینه اصلی این مقاله تولید بود، اما ساثرلند، در کنار جان اسکامنیوتلز(John Scumniotales) و جف مکنا(Jeff McKenna) این مدل را برای توسعه نرم افزاری سازگار ساختند و پیاده سازی کردند.

در ادامه با ما همراه باشید تا مزایا و معایب این روش را با هم بررسی کنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *