جیرا یک نرم افزار مدیریت پروژه است که در میان بسیاری از سازمان های بزرگ جایگاه محبوبی دارد.با توجه به اطلاعات بسیاری از سایت ها نرم افزار جیرا موفق به دریافت نمره های بسیار بالایی شده ودر میان کاربران خود از رضایت بالایی برخوردار است و در حال حاضر یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه میباشد.

قبلا راجع به رویکرد چابک در مدیریت صحبت کرده بودیم. بدون اغراق میتوان گفت که جیرا کارآمدترین نرم افزار مدیریت پروژه های چابک میباشد و تمام رویکردهای پروژه های چابک را پشتیبانی میکند.

چهارچوب متناسب با نیازهای شما

نرم افزار جیرا یک ابزار مدیریت پروژه چابک است که از تمام رویکردهای چابک پشتیبانی میکند ، حال میخواهداسکرام باشد یا کانبان و یا حتی رویکرد منحصر به فرد خود شما. از میزکار تا گزارشات، شما توانایی برنامه ریزی،ردیابی و مدیریت تمام پروژه های توسعه نرم افزاری چابک تنها با استفاده از یک ابزار را دارید. یک چهار چوب را انتخاب کنید تا ببینید که این نرم افزار چگونه به شما و تیمتان کمک میکند تا یک خروجی با کیفیت بالاتر و درزمان کمتری داشته باشید.

ابزار چابک برای اسکرام

همانطور که قبلا ذکر شد اسکرام یک رویکرد مدیریت پروژه چابک است که محصولات در یک سری تکراری با طول ثابت تولید میشوند. ساختار این رویکرد از چهار جزء مهم تشکیل شده: برنامه ریزی سریع، استند آپ ها( همچنین به نام اسکرام روزانه نیز تعریف میشود) ، اسپرینت ها، و مرورها. نرم افزار جیرا شامل مجموعه کاملی از ابزار چابک است که به تیم اسکرام در انجام هر چه آسانتر این اتفاقات کمک میکند.

ویژگی هایی برای رویکرد کانبان

یک مزیت رویکرد کانبان این است که تیم شما میتواند بدون تقریبا هیچ ناظری کار خود را انجام دهند. با استفاده از نرم افزار جیرا شما قادر خواهید بود میزکار خود را با انتخاب یکی از میزکارهای پیش فرض راه اندازی کنید و بلافاصله شروع به اضافه کردن درخواست ها و وظایف کنید. زمانی که تیم شما به آشنایی مناسب با میزکار رسید، شما میتوانید شروع به شخصی سازی پروژه خود، گردش کار ها و نوع درخواست ها کنید تا به بهترین نحو با نیازهای تیم شما منطبق شود

رویکردهای ترکیبی

برخی از تیم های چابک رویکردهای ترکیبی را برای خود انتخاب کرده اند تا بیشتر با روش کار تیم آنها منطبق شود. برای مثال رویکرد اسکرامبان(scrumban) اسپرینت های با طول ثابت و نقش ها را از اسکرام اتخاذ کرده و تمرکز بر محدودیت های کار درحال اجرا(work in progress) و زمان چرخه را از کانبان. یا رویکرد کانپلن(kanplan) که همان رویکرد کانبان است با این تفاوت که دارای بانک اطلاعاتی پروژه میباشد. ویژگی های نرم افزار جیراقابلیت ترکیب شدن برای کمک به این تیم ها را دارند بدون هیچ محدودیتی در ابزار آنها.

برای آشنایی با ویژگی های این سه رویکرد در نرم افزار جیرا به مقاله جیرا و ویژگی های آن در برخورد با پروژه های چابک
رجوع کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *