میت آن هم دقیقا همین امر است. پیش بینی کار ساده ای نیست. برای توسعه دهندگان نرم افزاری، این امر جزو سخت ترین جنبه های کار است.
این کار باید توسط انبوهی از اطلاعات طبقه بندی شده انجام شود که به صاحبان محصول در گرفتن تصمیمشان که بر تمام تیم اثرگذار است کمک کند.با تمام این مخاطره ها پیش بینی را نباید زیاد سخت گرفت.

شما نیازی به کار در آخر هفته ها به منظور جبران دست کم گرفتن یک مرحله از کار ندارید. حال بیایید روش هایی برای دقت در پیش بینی را با هم مرور کنیم.

همکاری با مالک محصول

در توسعه چابک، مالک محصول موظف به اولویت بندی بانک اطلاعاتی پروژه است.
بانک اطلاعاتی پروژه یک لیست طبقه بندی شده از کارها است که شامل توضیح کوتاهی از تمام ویژگی هاو اصلاحات محصول است. مالکان محصول نیازها را از کسب و کار اتخاذ میکنند، اما آن ها همیشه
درک کاملی از جزئیات پیاده سازی ندارند. پس پیش بینی خوب میتواند یک بینش جدید در رابطه با
سطح تلاش مورد نیاز هر آیتم کاری به مالک محصول بدهد، که بازخورد آن منجر به ارزیابی اولویت نسبی هر آیتم میشود.

زمانی که تیم مهندسی پروسه پیش بینی خود را آغاز میکند، معمولا سوالات مربوط به نیازها و داستان های کاربری به وجود می آیند. این اتفاق خوبیست، چرا که این سوالات به درک کامل تیم از کاری که باید انجام دهند
کمک میکند. به خصوص برای مالکان محصول، تقسیم شدن آیتم های کاری به بخش های کوچک تر و
پیش بینی ها به آنها کمک میکند که تمام حوزه های کاری را اولویت بندی کنند. و زمانی که آن ها پیش بینی خود را تکمیل کردند، سفارش دوباره یک آیتم از بانک اطلاعاتی چیز دور از انتظاری نیست.

پیش بینی چابک یک کار تیمیست

نی خوب است. هر عضو از تیم از نقطه نظر متفاوتی به محصول و اقدامات مورد نیاز برای ارائه آن نگاه میکند. برای مثال، اگر مدیر محصول بخواهد کاری را انجام دهد
که به نظر ساده بیاید، مانند پشتیبانی یک نرم افزار از یک نسخه جدید، واحد توسعه و تضمین کیفیت نیاز به سنجش دقیق آن دارند چرا که طبق تجربه آن ها ظاهر ساده لزوما دلیل بر ساده بودن مراحل انجام کار نیست. به این ترتیب،
حتی تغییر در طراحی ظاهری نیز تنها نیازمند ورود تیم طراحی نیست، بلکه به تیم توسعه و تضمین کیفیت نیز نیاز خواهد داشت. خارج کردن قسمتی از تیم از پروسه پیش بینی، مسلما موجب افت کیفیت پیش بینی و در نتیجه
تضعیف روحیه خواهد شد چرا که همکاران کلیدی احساس دور انداخته شدن میکنند و این امر کیفیت محصول را با ریسک مواجه میکند.

پس هیچگاه تیم خود را قربانی برگزاری پیش بینی چابک به صورت خصوصی نکنید.

در قسمت دوم این مطلب به مقایسه متدهای سنتی در برابر امتیازهای داستان خواهیم پرداخت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *