خواست ها” در نوار ابزار جیرا بپردازیم و قابلیت های آن را با هم بررسی کنیم. توضیح این قسمت برای جلوگیری از طولانی شدن متن و بازدهی بیشتر آموزش در چند بخش در نظر گرفته شده است تا از خستگی خواننده نیز کاسته شود.

با انتخاب این گزینه لیستی به نمایش در می آید که شامل گزینه های جستجوی جاری، جستجوی درخواست، لیست درخواست های اخیر، لیست فیلترها و گزینه مدیریت فیلترها میباشد. حال بیایید به بررسی تک تک این گزینه ها بپردازیم.

جستجوی جاری

این گزینه شما را به صفحه جستجوی درخواست ها و آخرین جستجویی که انجام داده اید هدایت میکند، البته اگر برای اولین بار وارد برنامه شده باشید و پیش از این جستجویی انجام نداده باشید ممکن است این گزینه برای شما نمایان نشود.

جستجوی درخواست

با انتخاب این گزینه به صفحه جستجوی درخواست ها منتقل میشوید، این صفحه شامل ابزاری برای جستجوی درخواست های مورد نظر شما و ساخت فیلترهایی برای نمایش درخواست های دلخواه شما میباشد. در این صفحه میتوانید با تایپ قسمتی از نام درخواست مورد نظر و یا نماد درخواست درون کادر بالای صفحه به جستجوی درخواست مورد نظر خود بپردازید و تمام نتایج را در قسمت راست صفحه پایین جستجو مشاهده کنید، همچنین با کلیک بر روی هر یک از درخواست های لیست میتوانید جزئیات کامل آن را در سمت چپ لیست مشاهده کنید. حال بیایید به بررسی بخش های مختلف این صفحه بپردازیم

بخش جستجو

این بخش توسط کادری قرمز در تصویر بالا مشخص شده است. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید این بخش شامل کادری برای وارد کردن واژه مورد نظر برای جستجو میباشد که با تایپ واژه مورد نظر خود در این کادر و کلیک بر روی علامت ذره بین نتایج جستجوی شما در زیر کادر به نمایش درمیاید.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید جیرا سیستم جستجوی محدود را نیز برای کاربران خود در نظر گرفته است. با انتخاب هر یک از گزینه های سمت راست این بخش میتوانید جستجوی خود را با توجه به اطلاعات خود از درخواست مورد نظر محدود کنید.محدودیت به یک پروژه خاص، نوع خاص، درخواست های در یک وضعیت خاص و یا درخواست های مربوط به یک مسئول خاص. با دقت به تصویر متوجه گزینه ای با نام بیشتر در کنار کادر جستجو خواهید شد، با استفاده از این گزینه میتوانید معیارهایی که به صورت پیش فرض برای جستجو قرار داده نشده اند را به معیارها اضافه کنید. برای اضافه کردن معیار مورد نظر خود کافیست تیک کنار این معیار را بزنید تا معیار برای شما نمایان شود و شما بتوانید با استفاده از آن به جستجوی دلخواه خود بپردازید.

با انتخاب گزینه پیشرفته نوع جستجوی شما به شکل یک کادر بزرگ در میاید. این ابزار برای جستجوی پیشرفته توسط زبان JQL میباشد که تشابه زیادی به SQL دارد. اما استفاده از این نوع جستجو به جز موارد خاص توصیه نمیشود.

گزینه آخر در کنار گزینه پیشرفته است که با کلیک بر روی آن میتوانید نوع نمایش را میان لیست و نمایش
با جزئیات انتخاب کنید.

در قسمت بعدی آموزش جیرا به قسمت های دیگر این صفحه خواهیم پرداخت. با آموزش جیرا همراه باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *