متدهای سنتی پیش بینی ها را به صورت زمانی انجام میدهند، برای مثال روز، هفته و یا ماه. در عوض بسیاری از تیم های چابک به امتیازهای داستانی روی آورده اند. امتیازهای داستانی تلاش های مرتبط کاری را در فرمتی شبیه به دنباله فیبوناچی انجام میدهند، برای مثال ۰ و ۰٫۵ و ۱ و۲ و۳ و۵ و۸ و ۱۳ و ۲۰ و ۴۰ و ۱۰۰٫ در این شیوه اعداد نمایانگر نسبت تلاش مورد نیاز برای پیاده سازی هر داستان هستند.شاید این کار به نظر درست نیاید اما این مفهوم در عمل بسیار مفید است چرا که تیم را ملزم به اتخاذ تصمیمات دشوارتر در مواقع سختی کار میکند.

در اینجا به چند دلیل برای استفاده از امتیازهای داستان اشاره میکنیم:
۱-تاریخ ها، انجام کارهای غیر پروژه ای که به ناچار در روزهای ما گنجانده میشوند را در روزهای ما
حساب نمیکند: رسیدگی به ایمیل ها، جلسات، و مصاحبه ها که یک عضو تیم ممکن است درگیر آن باشد.

۲-تاریخ ها موجب ایجاد یک وابستگی عاطفی میشوند. پیش بینی مرتبط، این وابستگی های عاطفی را حذف میکند.

۳-هر تیم کار را در یک مقیاس نسبتا متفاوت پیش بینی میکند، و این به این معناست که سرعت آن ها
(که به صورت امتیاز اندازه گیری شده) در اصل متفاوت خواهد بود. همین امر در لحظه مناسب استفاده
از سرعت به عنوان یک سلاح در سیاست های شرکت ها را غیر ممکن میسازد.

یک تمرین بسیار خوب برای پیش بینی روشی است که شرکت اطلسین به عنوان کارت بازی از آن نام میبرد.
در این بازی تیم یک آیتم از بانک اطلاعاتی را جدا میکند، توضیحی مختصر راجع به آن میدهد، و هر یک از اعضا باید به صورت ذهنی یک پیش بینی را فرموله کند. سپس همه اعضا کارتی در دست میگیرند که عدد مربوط به پیش بینی خود را در آن نوشته اند. اگر همه با هم در توافق باشند، عالیست و کار تمام است! اما اگر نه، مقداری زمان به اعضا داده میشود( زمانی حدود چند دقیقه و نه بیشتر) تا بتوانند منطق پیرامون پیش بینی های مختلف را درک کنند.اگرچه باید به یاد داشته باشید که پیش بینی یک فعالیت سطح بالاست و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. اگر اعضای تیمتان بیش از اندازه وارد حاشیه شدند،نفس عمیقی بکشید و سطح جدیت بحث را بالا ببرید.

پیش بینی باید هوشمندانه باشد و نه سخت
هیچ کار فردی نباید بیشتر از ۱۶ ساعت کاری زمان ببرد.(اگر شما از امتیازهای داستانی استفاده میکنید،ممکن است تصمیم بگیرید برای مثال ۲۰ را حد بالایی خود در نظر بگیرید.) زمانی که یک داستان بالاتر از حد بالای تیم شما پیش بینی میشود، این یک اخطار برای شکستن و تقسیم آن وظیفه به قسمت های کوچک تر و پیش بینی دوباره آن است. برای آیتم های پایین تر در بانک اطلاعاتی تخمین های سختگیرانه تری انجام دهید،
چرا که زمانی که تیم شما شروع به انجام کار بر روی این آیتم ها میکند، ممکن است نیازها تغییر کنند و
در نظر داشته باشید که برنامه شما مطمئنا تغییراتی خواهد داشت.پس تخمین های اولیه زیاد دقیق نخواهند بود.
برای تخمین کارهایی که به نظر قرار است تعویض شوند وقت خود را تلف نکنید و وقت زیادی نگذارید.
تنها یک تصویر تقریبی به مالک محصول بدهید که بتواند نقشه مسیر محصول را به طور مناسب اولویت بندی کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *