همانطور که قبلا اشاره شد نرم افزار جیرا برنامه ای قدرتمند و بسیار کاربردی در مدیریت پروژه است.
اما چیزی که این نرم افزار را بیش از پیش محبوب ساخته رابط کاربری بسیار ساده و روان آن است که امکان دسترسی سریع به درخواست های مورد نظر، مشاهده همزمان پیشرفت پروژه ها، اطلاع سریع از مشکلات در طی انجام پروژه ، ارتباط با تیم جهت رد و بدل نظرات میان اعضا و بسیاری قابلیت منحصر به فرد دیگر را در اختیار کاربر میگذارد.

پیش از این گفته شد که نرم افزار جیرا در ابتدا توسط شرکت اطلسین جهت یافتن باگ و مشکلات پروژه تعبیه شد اما به مرور زمان و با گسترش امکانات این نرم افزار، امروزه نرم افزار جیرا یکی از کارآمدترین نرم افزارهایئمدیریت پروژه میباشد. در اینجا به برخی از ویژگی های این نرم افزار اشاره خواهیم کرد. با ورود به نرم افزار اولین محیطی که وارد آن میشوید میزکار شما میباشد. در ادامه به تفصیل راجع به میزکار توضیح خواهیم داد.
جیرا با قرار دادن رابط کاربری آسان و به همراه آن قابلیت دسترسی سریع به تمام بخش های نرم افزار تقریبا تمام نیازهای کاربران خود را رفع کرده است

معرفی ابزار دسترسی نرم افزار جیرا

از جمله این ابزار دسترسی نوار ابزار بالای صفحه نرم افزار است که در تصویر بالا مشاهده میکنید و همیشه شما را به بخشی که به آن نیاز داشته باشید راهنمایی خواهد کرد. این نوار ابزار شامل گزینه های متعددی است که به توضیح آنها خواهیم پرداخت. از سمت راست این نوار ابزار شما نمای حساب کاربری خود را مشاهده ئخواهید کرد که با عکسی که برای پروفایل خود انتخاب نموده اید نماش داده میشود و شامل گزینه پروفایل من، خانه من که در آن میتوانید صفحه اصلی ورود به برنامه را انتخاب کنید ،گزینه فعال و یا غیر فعال کردن ردیابی پروژه جدید و گزینه خروج میباشد.اگر شما به صورت مدیریت وارد نرم افزار شده باشید گزینه ای کنار پروفایل خود به شکل چرخ دنده خواهید دید که شامل اقدامات مدیریتی نرم افزار است و بعدا به شرح آن خواهیم پرداخت.

گزینه بعدی که به شکل علامت سوال به نمایش در می آید راهنمای جیرا است و اطلاعاتی راجع به نرم افزار و تولید کنندگان آن به شما می دهد. گزینه بعدی دسترسی سریع برای جستجو است که با وارد کردن کلید واژه مورد نظر خود نتایج حاصل از جستجو را برای شما به نمایش در می آورد.

گزینه بعدی ایجاد درخواست است که برای ایجاد درخواست های جدید از آن استفاده خواهید کرد. گزینه بعدی که مشاهده خواهید کرد گزینه درخواست ها میباشد که لیستی شامل بخش های درخواست های جاری، جستجوی درخواست ها، درخواست های اخیر، فیلترها و مدیریت فیلترها میباشد. گزینه بعدی پروژه ها میباشد که شامل نام پروژه جاری،لیست پروژه های اخیر ، نمایش همه پروژها، وارد کردن پروژه ی خارجی و
ایجاد پروژه میباشد. گزینه آخر هم در این نوار ابزار گزینه میزکار است که شامل لیستی از میزکارهای شما و گزینه مدیریت میزکاها میباشد.

در مطالب آینده به آموزش این گزینه ها و کاربردهای آن ها خواهیم پرداخت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *