روش چابک از روش های سبک نرم افزاری در ۱۹۹۰ تکامل یافته است و پاسخ به نیازهای مدیرانی است که نمیخواهند درگیر متدهای سختگیرانه و خطی روش آبشاری و مدیریت پروژه سنتی شوند. این روش بر انعطاف ، بهبود مستمر و سرعت تمرکز دارد.

تعدادی از نقاط قوت این روش در به شرح زیر است:

تغییر مورد استقبال قرار میگیرد:

به وسیله چرخه های برنامه ریزی کوتاه تر، جایگزین کردن و پذیرفتن تغییرات در هر مرحله از اجرای پروژه میسر است. با دادن فرصت به تیم برای اعمال تغییرات معرفی شده در چند هفته، همیشه فرصتی برای بهبود و اولویت بندی مجدد اطلاعات پروژه وجود دارد

هدف نهایی میتواند نامعلوم باشد:

روش چابک میتواند برای پروژه هایی که هدف نهایی آنها به طور کامل واضح نیست بسیار مفید باشد. در طول پیشرفت پروژه، اهداف روشن میشوند و تیم توسعه میتواند به راحتی با این نیازهای متغیر سازگاری یابد.

ارائه سریع تر و با کیفیت بالاتر

شکستن پروژه به تکرارها (واحد های قابل مدیریت) به تیم این اجازه را میدهد تا بر روی کیفیت بالا، آزمایش و همکاری متقابل تمرکز کنند. اجرای آزمایش در هر تکرار به معنای کشف و حل سریع تر باگ ها و مشکلات محصول است. و با استفاده از تکرارهای پیوسته، این محصول با کیفیت بالا میتواند بسیار سریع تر آماده شود.

تعامل قوی تیم

روش چابک تأکید بسیاری بر ارتباط مکرر و برخوردهای رودررو دارد. اعضای تیم ها با یکدیگر همکاری میکنند و افراد میتوانند مسئولیت و نقش خود در پروژه را بیابند.

مشتریان شنیده میشوند:

مشتریان موقعیت های بسیاری برای مشاهده کار ارائه شده، مطرح کردن ورودی های دلخواه خود و تأثیر واقعی بر محصول نهایی دارند. با کار نزدیک در کنار تیم پروژه یک حس مالکیت به آن ها القا میشود.

بهبود مستمر:

پروژه های چابک تأکید بسیاری بر دریافت بازخورد از کاربران و اعضای تیم در تمام طول پروژه دارند تا تجربه های کسب شده برای بهبود تکرارهای آتی استفاده شوند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *