در بخش قبل آموزش جیرا به توضیح قسمت پروفایل نرم افزار جیرا پرداختیم. در ادامه آموزش جیرا میخواهیم به توضیح گزینه ایجاد درخواست بپردازیم و عملکرد آن را با هم بررسی کنیم. همانگونه که از نام این کلید پیداست، برای ایجاد درخواست جدید از آن استفاده میشود. با کلیک بر روی این گزینه پنجره ایجاد درخواست باز میشود. این پنجره شامل فیلدها و گزینه های مختلف است که به توصیف آن ها خواهیم پرداخت.

پیکربندی فیلدها

ولین گزینه، “پیکربندی فیلدها” در قسمت بالا و سمت چپ پنجره قرار دارد و با کلیک بر روی آن میتوانید فیلدهای پنجره ایجاد درخواست را سفارشی سازی کنید. در کنار گزینه نمایش فیلدها شما دو انتخاب دارید، که با انتخاب گزینه همه شما قادر به مشاهده تمام فیلدهای این پنجره میباشید، اما در صورتی که تمایل به نمایشبرخی از این فیلدها داشته باشید با کلیک بر روی گزینه سفارشی میتوانید با برداشتن تیک کنار هر گزینه، آن را از صفحه ایجاد درخواست حذف کنید.

فیلد من کجاست؟

گزینه “فیلد من کجاست؟” نیز جهت جستجو در میان فیلدهای مختلف است که در صورتی که فیلد مورد نظر خود را در میان گزینه ها پیدا نکردید میتوانید از این قسمت به جستجوی فیلد مورد نظر خود بپردازید.

دقت داشته باشید که اضافه کردن فیلد جدید از جمله اقدامات مدیریتی است که تنها کاربرانی با دسترسی ادمین قادر به انجام آن میباشند.
درصورتی که فیلد مورد نظرخود را نیافتید با مدیریت خود تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید

مشخصات درخواست

در قسمت پاین اولین فیلد انتخابی قسمت پروژه میباشد که در این قسمت پروژه ای را که درخواست شما مربوط به آنمیشود انتخاب خواهید کرد.

قسمت بعدی قسمت نوع درخواست میباشد که در این قسمت نوع درخواست خود را انتخاب میکنید که شامل لیست انواع درخواست هایی است که به انتخاب مدیریت برای شما در نظر گرفته شده است.
قسمت بعدی عنوان درخواست میباشد و شما باید عنوانی برای درخواست خود انتخاب کنید، این عنوان باید طوری انتخاب شود که علاوه بر کوتاه بودن باید به درخواست مورد نظر اشاره داشته باشد.

قسمت بعدی انتخاب

اولویت درخواست میباشد که ۵ حالت مختلف شامل کمترین، کم، متوسط، بالا و بالاترین درجه اهمیت میباشد.
انتخاب این درجه با توجه به نظر شما و اهمیت درخواست برای شما صورت میگیرد. قسمت بعدی قسمت خلاصه است، شما در این قسمت میتوانید توضیحاتی به درخواست خود اضافه کنید تا خواننده با خواندن آن بیشتر در جریان
درخواست شما و دلیل درخواست قرار بگیرد.

همچنین در این قسمت قابلیت دادن لینک و قرار دادن تصویر نیزگنجانده شده است

ایجاد درخواست

در انتهای پنجره سه گزینه برای شما باقی میماند، که با انتخاب گزینه ایجاد، درخواست مورد نظر شما ایجاد میشود و با انتخاب گزینه انصراف، قادر به انصراف از ایجاد درخواست میباشید. در این قسمت گزینه ای با مضمون “ایجاد یکی دیگر” وجود دارد. این گزینه برای مواقعی است که شما قصد ایجاد بیش از یک درخواست را داشته باشید و با تیک زدن این گزینه پس از ایجاد درخواست جاری پنجره ایجاد درخواست بسته نمیشود تا شما بتوانید اطلاعات درخواست بعدی خود را وارد کرده و آن را ایجاد نمایید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. با آموزش جیرا همراه باشید تا بیشتر با ویژگی های این نرم افزار آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *